MecnaMechanical Engineering of Ferdowsi University of  Mashhad

خانه

 آرشيو  

پست الكترونيك  

Yahoo! Group

تعداد بازديدکننده

آموزشی

 

آموزش

Mechanical Desktop 6.0

 

 

Introduction

Part 1

Part 2

Part 3

Part 4

Part 5

Part 6

Assembly

 


آموزش

 MATLAB 6


آموزش

AutoCad 2002


آموزش

Ansys 7.0

 

مثال های حل شده

 

آموزش مسايل سازه ای


آشنايي با

 متالوژي پودر

 

دانشگاه

 

دانشگاه فردوسي


ورود به سايت دانشگاه


اينترنشيپ


 

ميم شيمي82

 

دامپزشکي82 اروميه


متالوژي فردوسي

 

طراحی اجزاء

 

تمرکز تنش

(Peterson)


تمرکز تنش و نمودارهاي آن

(Collins)

 

 محاسبه ضريب تمرکز تنش

(آن لاين)


Factor Of Safety

 

وب و وبلاگ

 

 

 

خودرو وب

 

 خودروبلاگ

 

ساخت و توليد

 

مکانيک سيالات

 

mech81

 

لينکهاي خارجی

 

جستجوی مقالات خارجی در داخل دانشگاه فردوسی

 

دروس مهندسی مکانيک

 

 مجله الکترونيکي مهندسي مکانيک

 

انجمن مهندسان مکانيک امريکا

(ASME)

 

فرهنگی

 

پائولو کوئلو

 

کتاب های فارسی رايگان

لـينکـــسـتان

یکشنبه ٢۳ شهریور ،۱۳۸٢

شيوه آموزش رشته طراحي مهندسي در دانشگاه کمبريج

چند روز پيش به سايت دانشگاه کمبريج رفتم تا از شيوه آموزش رشته مهندسي مکانيک در ساير دانشگاه هاي دنيا سر در بيارم
از بين دانشکده هاي مختلفي که به رشته مکانيک مربوط مي شد اين عنوان نظرم را به خود جلب کرد:«مرکز طراحي مهندسي دانشگاه کمبريج»بخش هاي متعددي داشت که من باز به بخش شيوه آموزش اين مرکز رفتم و مطالب زير خلاصه اي است از شيوه تدريس در اين مرکز


دوره آموزش در اين مرکز 4 ساله بوده و دانشجويان در اين دوره با طيف گسترده اي از آموزشهاي مرتبط با طراحي مهندسي آشنا مي شوند


نکته جالبي که نظر من را به خود جلب کرد اين بود که آموزش در اين مرکز به طور کاملا هماهنگ و برنامه ريزي شده انجام مي شود،منظورم اينست که دانشجويان در هرسال واحدهاي ويژه است که بايد سپري کنند و دانشگاه براي هر4 سال دانشجويان برنامه ريزي دقيقي انجام داده و همه چيز از هم اکنون براي دانشجويي که وارد اين مرکز شده مشخص است،حتي زمان فلان امتحان فلان واحد درسي در سال چهارم و يا ساعت کارگاه و روز و زمان تحويل کارهاي انجام شده و الي آخر


اما کمي ريزتر با واحدهاي درسي اين مرکز آشنا شويم
درس هاي مرتبط با طراحي مهندسي در دو سال اول 20% از زمان آموزش دانشجويان را در بر مي گيرد و شامل
نقشه کشي صنعتي
شامل 16 جلسه 2 ساعته
هدف از اين واحد افزايش قدرت تجسم و آشنايي با اصول و مهارت هاي لازم در نقشه کشي صنعتي است(تمام ريزه کاري ها،موارد مد نظر دانشگاه،منابع و مراجع،استادي که سرپرست اين رشته است و موارد بسيار ديگري در اين سايت ذکر شده بود)


فرايند طراحي
واحدي نظري که چگونگي طراحي يک محصول،طرح مساله ،نيازمندي هاي اين کار،استخراج تابع ساخت محصول،تهيه ليستي از مجموعه هاي لازم براي ساخت محصول و ارائه نتايج نهائي بصورت طرح و نقشه هاي صنعتي از اهداف آن مي باشد


طراحي يک سازه
دانشجويان در اين واحد عملي به طراحي،ساخت و آزمايش يک خرپا به اندازه اي در حدود يک متر مي پردازند
کار در اين بخش بصورت گروه هاي دونفره انجام مي گيرد،قوانين و مقررات اين کار از قلم نقشه کشي تا چگونگي تنظيم گزارش کار نهائي و زمان تحويل کار همگي معين و معلوم هستند
در پايان خرپاي ساخته شده توسط بارهاي مجاز آزمايش مي شود که اين نيز بخشي از نمره ارزيابي را شامل مي گردد


شرکت در همايش ها و سخنراني ها
براي دانشجويان در سال اول 8 سخنراني در موضوع کاربرد علم طراحي مهندسي در صنعت در نظر گرفته شده که زمان،مکان و سخنران و موضوع نيز مشخص است


آنچه گفته شد خلاصه اي از شيوه آموزش در سال نخست تحصيل در اين مرکز بود
بقيه مطالب نيز در صورت علاقه مندي دوستان در روزهاي آتي درهمين وبلاگ گذاشته خواهد شد
اما نکته آخر،چيزي که واضح است فاصله سطح آموزش بين دانشگاه فردوسي و دانشگاه کمبريج کمتر از فاصله مشهد تا کمبريج نيست و جدا از همه عوامل و شرايط،خود دانشجويان سهم عمده اي در اين اختلاف چشمگير داشته اند
بيشتر مايليم نظر شما را در اين مورد جويا شويم


 


یکشنبه ٢۳ شهریور ،۱۳۸٢

از تو

تندي رگبار، از تو
سرپناه يار، از تو
قلب بر ديوار، از من
شهر بي حصار، از تو
گونه تب دار، از من
بغض چشمه سار، از تو
خواب گندم زار، از تو
بخشش و ايثار، از تو
هق هق بسيار، از من
تردي بهار، از تو
اسب بي سوار، از من
قصه فرار، از تو
نفس، نفس، بودن من، از تو
شکفتن و گفتن من، از تو
مرورم کن خط به خط، از نو
بيا ببين در چه حالم، از تو
ببين، ببين چه زلالم، از تو
بيا شعر محال من شو
اين ترانه ها، از تو
نغز و بزل ما، از تو
خواب اين سفر، از من
راه ما کجا؟ از تو

 


شنبه ۱٥ شهریور ،۱۳۸٢

بدون عنوان

دهان دختر زيبا تهی ز دندان است.

که هر شکسته دندان بهای يک نان است.

هيچکس فکر نکرد که در آبادی ويران شده ديگر نان نيست.

و همه مردم شهر بانگ برداشتند که:

«چرا سيمان نيست؟!»

و کسی فکر نکرد که چرا «ايمان» نيست.

و زمانی شده است که بغير از انسان،

بغير از «انسان» هيچ چيز ارزان نيست.

 

برای اين قطعه يک عنوان مناسب پيشنهاد کنيد.